25.12.10

Tagged: Hye Blogger, Kenal Jom

Okey, sebenarnya ada la 2-3 blogger yang pernah tagged aku tapi aku tak pernah balas balik (kebanyakkan nya soalan tak sesuai la, sorry to say it). Terbaru ada sorang blogger tagged aku, aku tengok soalan tu hampir sama ngan tajuk entry yang aku nak buat. Alang2 dah nak sama, elok la aku jawab tagged ni dengan ikhlas. Blogger yang tagged aku ni adalah seorang perempuan dan disebabkan beliau perempuan, aku kena lah ubah cara penulisan aku.

*ting ting wooootttt, berubah!!!!

Hai Azah, eh jap, rasanya elok panggil kak Azah. Thanks ya sebab tagged saya, betul2 saya terkejut bila baca kak Azah jawab tagged tetiba last2 muncul nama Inspirasiizra. Kak Azah yang tagged saya, so saya jawab tagged ni ibarat kak Azah yang interview depan saya untuk join group doodle Azahskaliskala, hehee. .

Banner "Jom Berkenalan Blogger"


Soalan yang disertakan:

1) Apakah status anda?
Saya ada ramai kawan perempuan. Almost cara perkenalan saya dengan perempuan secara tak sengaja. Saya ada sorang dua yang kawan yang sangat mesra, gurau2 kami pon banyak unsurkan cinta. Kami pernah keluar berdua menikmati pemandangan yang ada di Batu Pahat. Suatu hari saya dah buat keputusan untuk luahkan perasaan saya pada perempuan tersebut, semasa sudah ready nak luahkan tiba2….. Ok cukup, senarnye saya single, heheeehe…

Tambahan: saya sebenarnya malu sikit berhadapan dengan perempuan tapi kalu saya dah sayang dengan perempuan yang serasi dengan saya, insyaAllah saya jaga hubungan dengan baik, perempuan lain saya dah tak pandang, hahaa.

2) Ceritakan tentang diri anda.
Nama penuh Mohamad Izranuddin. Nama panggilan Izra. Dilahirkan pada bulan May 1990 di Kelantan dan dibesarkan di Kajang, Selangor. Sekarang saya tahun akhir Diploma Kejuruteraan Mekanikal serta Teknologi di Universiti Tun Hussein Onn Malaysia, Batu Pahat Johor. Sebenarnya masa saya budak2 saya sangat suka seni macam kartunis, street dancing, grafity, tapi bila dah sekolah menengah course seni yang ditawarkan sangat tak best sebab ada buku teks pendidikan seni. Kadang2 saya ni poyo, caring, gelabah, riang, perasan, loving. Sangat suka pada haiwan berbulu comel seperti kucing. Layan pada music dan kadang2 saya gunakan lirik music untuk motivasi diri saya.

Tambahan: member saya kata saya ni pelik tapi kehidupan saya lebih pada membosankan.

3) Ceritakan tentang blog anda.
*jap, nak nengok entry dulu, bila start blogging… Ok, entry pertama dipost di blog inspirasi pada 16/4/2009. Kiranya baru setahun la berblogging. Nama Inspirasiizra digunakan sebab masa tu saya fikir lebih elok kalau nama blog ada nama sendiri. “inspirasi” lak sebab ayat tu mula dari huruf “i”. Then bila buka blog inspirasiizra, nanti kat tab ada tulis Blog.Remaja dan Inspirasi. Tiga ayat tersebut bermaksud macam blog ni berunsurkan inspirasi seorang remaja dicatit pada blog, lebih kurang camtu la, lebih pada remaja. Entry yang saya post pada blog berdasarkan keadaan yang tak disangka dan kadang2 entry yang berdasarkan pemikiran seorang remaja iaitu saya.

Tambahan: kadang2 saya gunakan blog saya untuk mengorat perempuan, tapi tak jadi, hahaa.

4) Apa pandangan anda tentang dunia blog?
Masa saya tak tahu apa itu blog, saya fikir blog tu penuh dengan unsur negative. Bila saya belajar tentang blog barulah saya tahu apa tu dunia blogging. Blog sebenarnya penuh dengan ilmu yang infinity dan menarik. Saya banyak belajar ilmu dan pengetahuan baru refer pada blog. Blog sepatutnya dapat menceriakan dunia alam maya tapi tak seharusnya guna kuasa blog untuk mengancam seseorang.

Tambahan: jadilah seorang blogger yang beretika.

5) Nasihat anda kepada rakan-rakan blogger yang baru nak buat ?
Saya pon masih lagi baru, so nasihat saya kalau nak tulis kat blog tu, tulis je tapi jangan sampai “usik” sensitivity orang lain (~ ~ , )

Tambahan: sebagai seorang blogger, masa membaca blog orang lain sampai menarik perhatian atau pengisian yang bagus, kalau boleh komen la sikit bagi pandangan. Jangan pergi kat shoutmix orang tu semata-mata suh jadi follower, heee . .

6) Keunikan pada blog anda?
Oh mesti lah ada. Blog saya tiada domain dan hosting sendiri. Juga saya bukan blogger terkenal - -

Tambahan: saya pon tak pasti apa yang unik pada blog saya.

7) Sampai bilakah anda akan menulis blog dan impian anda dalam dunia blog ?
Selagi saya ada idea nak disampaikan dan selagi saya bernafas lagi di muka bumi. Impian saya dalam dunia blog tak besar pon, kalau boleh saya nak nengok blogger lain gunakan entry saya pada blog beliau tapi impian saya dah tercapai pon, thanks . .

4 Blogger I want to tag :

Sebenarnya saya tak kenal sangat rakan di dunia blogger, so saya tag la pada KAMU !!! ya KAMU !!! yang sedang membaca blog inspirasiizra. Tak kisah lah sapa2 pon, nak jawab dipersilakan. ^ - ^

Ok kak Azah, saya dah jawab soalan tagged. Thanks sekali lagi sebab tag pada saya dan saya suka ayat kak Azah: “Saya nak berkenalan dengan mereka berempat ^_~ ”
So akhir kata interview saya ni lepas tak tuk jadi group doodle Azahskaliskala, hahaaa - -

5 comments:

  1. hehe..kelakar rupenye blogger izra.tQ respon, best! ^_^

    ReplyDelete
  2. @Azah Skaliskala:eh kelakar ker,, xde lah (sebenarnye suke nih)

    so lepas x nak jadi group AzahSkaliSkala, hahaa . .

    ReplyDelete
  3. izra..mung wak gane komen gni..ajo2..

    ReplyDelete
  4. @faizlaster:aduss,, aku x save plak link nk wat komen camni,,,,

    nnti la kalu aku jumpa balik nak wat gini,, aku gtau . .

    ReplyDelete