18.10.10

Hitam Itu Manis?

Assalamualaikum pembuka kata…. Cuba perhatikan gambar hitam dibawah. Perhatikan betul-betul.




Aku seringkali dengar orang cakap hitam manis. So bila aku perhatikan warna hitam, aku tercarik-cari gak tang mana nya manis tu. Tak jumpa pon, yang aku setuju hitam itu menawan. Warna hitam memang menawan kerana warna hitam boleh dikatakan matching untuk dikonbinasikan dengan pelbagai warna lain.

So aku beranggapan bahawa hitam manis itu dimaksudkan untuk chocolate or coklat. Yup, coklat yang untuk dimakan, bukan maksud warna coklat. Aku adalah penggemar coklat, lagi2 coklat bar ataupun coklat yang ada inti kacang2, haaha.. Coklat yang selalunya warna coklat ni, kebiasaannya diadunkan dengan susu dan rasanya sedap la jugak tapi cepat muak kalau makan banyak. Tapi kalau lagi pekat coklat ataupun lagi hitam coklat tu, lagi sedap. Manisnya memang pior dan kalau nak nikmati coklat hitam tu kena gigit sikit2 pastu hisap dengan penuh perasaan.


Itu saja entry kalini, sekadar memberi pendapat di petang hari. Salam…

p/s: masa aku bagi hadiah kat perempuan, aku bagi bunga dengan coklat Toblerone.

p/s: aku nak tanya la kat kenalan2 perempuan yang kenal aku di dunia nyata, aku ni terlampau sangat ker perangai?

4 comments:

  1. aah la. baru t'pikir.
    tapi orang tua-tua pon salu je cakap; "Anak Pak Dolah tu orang nya hitam manis kan?" (CONTOH ye. tiada kena mengena dengan yg hdup / yg suda tiada...)
    tapi FOR SURE! HITAM ITU MENAWAN! aku sokong kw! i love black color!

    ReplyDelete
  2. @.hamizah adam.:oow,, ko ngumpat anak pak dolah ek,, hahahaa

    aku x dpt la nak buktikan hitam tu manis,, hahaaa

    ReplyDelete
  3. sengal seyh. mane de ngumpat. tu puji kot~

    ReplyDelete
  4. mcm obses jer ng gurl ni..byk sgt ayat2 gurl ke????

    ReplyDelete