20.10.10

Awak Suka Saya ker???



Dulu-dulu pemikiran saya masih lagi kebudak-budakkan
Semuanya saya ingat gurauan saja
Untuk kegembiraan
Tapi disebalik gurauan saya
Rupanya awak ada perasaan pada saya
Awak menaruh harapan pada saya
Awak menunggu saya melamar awak
Tapi saya tidak perasan semua itu..



Sekarang awak tiada lagi perasaan pada saya
Awak dah jumpa pengganti bagi saya
Mungkin itu lah hikmahnya disebalik kealpaan saya
Tuhan nak jodohkan awak dengan lelaki yang lebih baik dari saya
Tuhan nak sedarkan saya bahawa tak semua perkara dijadikan gurauan semata. .



Ya, saya mengaku saya pernah ada perasaan pada awak
Hubungan mesra kita buatkan saya ingin lebih mengenali awak
Tapi bila saya fikirkan balik kekurangan pada diri saya
Saya jadi takut untuk luahkan perasaan pada awak
Takut awak akan menolak lamaran saya
Takut awak akan menjauhkan diri dari saya kerana saya pernah melamar awak
Saya tak nak berjauhan dengan awak
Saya suka berkawan dengan awak
Saya suka senyuman awak
Saya suka dengar nada kegembiraan..



Sekarang saya sudah sedar
Saya tidak mahu lagi mempermainkan perasaan wanita
…….
…….
Kalaulah ada wanita menaruh perasaan pada saya lagi . . .


p/s: aku pelik tol la, apa lah salahnya kalau girl tu luahkan perasaan kat lelaki dulu..

p/s: tapi lagi gentleman kan kalau lelaki yang luahkan perasaan dulu kat wanita . .heee

p/s: orang kata first love selalunya tak menjadi,, betul ker???

12 comments:

  1. kalau girl yang beranai, maybe dia boleh la luahkan dulu perasaan dia kat lelaki uh. kalau ikut logik, girl macam tu, takut ade yang label perigi cari timba. betul2. lagi bagos if boy yang start everything first. yang about first love uh... entah.. tapi mak aku pernah pesan. orang first yang mintak kita jadi teman hidup dia, selalunya adalah orang yang terbaik... tapi sejauh mana kebenarannya, wallah-hu-'alam...

    ReplyDelete
  2. @.hamizah adam.:kalaulah btol apa yg mak ko cakap tu,,
    ni yang aku rasa cam yakin nak luahkan perasaan kat pompuan,,
    hahaaa

    thanks - -

    ReplyDelete
  3. first love tu bukan nye x mnjadi la..
    first love tu byk bg pengalamn buat kte untuk lebih matang dlm bcinta..


    (aku dh mcm dr.L0ve la plak!)

    ReplyDelete
  4. @masnurain:ahhhaaa,,
    ko memang seswai la jd dr.Love,,
    bleh aku rujuk ko lpas nie,,

    xde bayaran kan,, kite kan same kelas,, haaaha

    ReplyDelete
  5. ko ini mmg sebijik prangai mcm 'teman tapi mesra' aku...suke main2...bila aku bce entry ko yg ni...aku rsa nk je..gitau kat die..ttg ni...pastu nk share psl enrti ini..hohoho....

    ReplyDelete
  6. @fatinmmj:ahhaaa,, da mudah mesra,, nak wat camner,,

    lain kali gtau jek perasaan hati,,
    kan mudah,, hahaa

    'pastu nk share psl enrti ini' ??
    x faham la,, heheee

    ReplyDelete
  7. izra : hahah..tula..tpi nk mesra kan prasaan itu ssh..nyampah aku..hahah...last2 aku amik skp x peduli je..pdg dpn..cpai cita2..dri dok mimpi nk brcinta...hahahaah....

    psl share tu, maksudnya, cth lau ko ade button share on facebook ke..lehla entri ko ni keluar dgn wall facebook...huhuhu

    lgi 1, nk mntak kebenaran ko, boleh ke tak boleh aku pnjam entri ko ni, dlm blog aku, tapi aku akan gitau, penulis entri sebernar, ni..iaitu ko, kira aku linkkan kt blog ko??

    boleh ke? kalau tak boleh tak apa..

    ReplyDelete
  8. @fatinmmj:oh,, hahaa...
    ni cter lame jek,,

    eh camner ek nak wat share entry kt fb,, ade gak carik,, tp x jumpe,,

    boleh,, amek la entry ni kalu nak,, ni pon just buat suka2 coz teringat kisah lame,,
    heheee,,

    ReplyDelete
  9. izra : hoho..
    eh psl share kt fb tu..bru tgk..n bru prasan ko bru buat ke..dh lama buat..tu kt sblh kanan kt sblh enty ini kn dh de button share..klik je..trus akan die post entri ni kt fb kite..
    gooD! akhirnya ko dpt buat jgk..huhu

    THANKS k..thanks you a lot..akn dtg aku nk kongsi entri ni dlm blog aku..tpi not sure bile..dun worry k..aku linkkan blog ko..nnti infom..ni pnulis sbrnarnya, ialah blog si si izra ni..hohoho...thanks again...

    ReplyDelete
  10. belajar dulu baru pikir sal cinta...kehkeh

    ReplyDelete