17.9.09

Akibat Berbuka Puasa Beramai-Ramai (edisi banyak gambar)

Yeah, minggu ni aku rasa syok berkali-kali sebab dapat post entry yang secepat boleh. Puas betul rasa bila dapat post entry baru. Makin nak raya rasa senang je hati bila buat post baru. Tapi masih lagi tak setanding blog korang yang best2.

This time, special entry I created. Untuk rakan2 ku yang sama berjuang di UTHM, aku wat la sikit entry untuk diorang femes kat blog aku, wahahaaa. Ceritanya bermula pada 12/9 jam 6 petang, semua pelajar DDT dah gerak ke rumah Chad untuk berbuka puasa satu kelas. Tapi bukan buka puasa di rumah Chad (bangkrup la Chad kalau buka kat rumah dia), hanya pergi ke rumah Chad untuk gerak sekali ke restoran dekat2 area rumah Chad juga di Batu Pahat. Bila dah gerak sekali, maka sampailah di restoran yang dijanjikan.


di rumah Chad



Disebabkan ramai, maka hidangan special memerlukan sedikit masa nak dihidangkan. So, berbuka puasa dengan air sirap dan tamar seketika. Walaupun begitu, kitaorang tak merungut, hahaa. Sementara nak menunggu hidangan utama sampai, kami pon gerak ke surau dekat2 situ untuk menunaikan solat maghrib (ingat, solat jangan ditinggalkan).



Sesudah selesai solat, kebetulan surau di situ ada makan2, so pakcik2 surau tu menjemput makan sekali. Kami menolak kerana agenda kami pon nak makan juga, tapi pakcik2 surau tetap juga memaksa makan di situ. So, tak leh nak buat apa, kami pun jamah la makan situ. Stail Johor kalau makan ramai2, makan dalam dulang besar. Yang tak leh blah, aku kena tarik oleh pakcik untuk makan ngan geng2 orang surau. Adeh, ingat nak makan sikit je, terpaksa aku makan lebih sikit. Tapi sedap gak makan situ, nasi beriani lauk kambing. Aku buat2 sembang ngan pakcik situ, then lepas juga aku dari geng surau tu.

Lepas dah kena paksa makan, kami pon beredar dari surau dan pergi balik restoran tadi. Hanya lauk sahaja sudah dihidangkan. Kuah2 belum lagi. Kami borak2 jap sambil gossip then bergambar sikit untuk diorang masukkan dalam blog Izra, hahaaa. Akhirnya semua hidangan siap. Yang diorder ialah siakap masak rasa2 sedap, tom yam gong, kailan ikan masin, telur dadar, timun+sambal belacan, dan nasi putih. Sebelum makan baca doa dulu, lepas tu baru makan. Waktu makan rasanya tak gelojoh kot kami makan, lauk semuanya banyak dan cukup. Agak kecoh2 sikit tapi syok. Aku sopan sikit makan, ratah lauk siakap sorang2. Agenda makan diakhiri dengan hidangan cendawan goreng. Time ni aku dah kenyang lak, ghairah sangat makan siakap sorang2. But rasa la juga cendawan goreng. Makanan situ semuanya sedap walaupun ada yang tak sedap.

==> Aksi menonjolkan diri...??





the hottest: Yusza, Melly, Arul


==> Aksi-aksi ghairah+teruja jumpa lauk....

Amer (Cool+++)


Faizlaster


Akmal, Wan, Fatah


==>Aweks melayu terakhir...?





==>Ketua projek...

Rassad a.k.a Chad a.k.a Chumel..?


Lepas penat makan, agenda seterusnya, shopping kot. Kami melancong di BPMall, coz area dalam tu luas skit dari The Summit. Dah sampai BPMall, aktiviti riadah dimulakan. Ada member aku pergi karaoke, pergi beli baju dan ada yang pergi hanya nak duduk kat kerusi kayu,hahaa. Aku pergi karaoke dulu, nyanyi lagu band Hujan. Group member aku satu lagi lak suka nyanyi lagu dandut ngan nenek2 punya lagu, bosan seh diowang nie. Lepas dah abeh suara, jalan2 pula di Pacific, time tu ngah jualan murah tapi aku tak beli pon, just teruja saja. Lepas dah penat+bosan, kami pergi lak tonton persembahan joget yang ada kat situ.

==>Aksi-aksi ghairah jumpa barang...?





==>Berhibor...??







==>Aksi-aksi bersantai....?

Lorn a.k.a dimana ada girlz chantek, di situ jua dia bermadah..


bertenggek


superpose


adek a.k.a bejet cool...?


riadah


==>Aksi-aksi the Cool + smart....??





Blogger yang ada: Faizlaster, Lamka Loros, Inspirasiizra


Akhirnya agenda tamat. Dalam kul 12 malam, kami pun gerak, ada yang naik kereta dan ada yang naik moto. Aku bawa moto dan bawak member aku. Keseluruhan aktiviti masa tu, memang syok dan puas hati. InsyaAllah, raya nanti ada lagi agenda pergi rumah terbuka beramai-ramai termasuk rumah AKMA sekali, hahaa. Boleh kan Akma, kan kan kan …. Salam.

8 comments:

  1. yg super pose tuh sumpah segan doh....
    amer nk ngorat ank dare org dpn bapak de...

    ReplyDelete
  2. haha...riadah???

    kah9...korg mmg gmpak dlm bab2 pcah pale nih...enjoy

    ReplyDelete
  3. dalam bab2 gempak+poyo nie
    Amer je le,,,

    yang len sumenye coool.....

    ReplyDelete
  4. tempat mana korang buat BP jd serabut tu? BP Mall ke :P

    ReplyDelete
  5. yup,,
    semestinya bp mall,,,

    xde la serabut mane pon,,
    just riadah2 bese jek,,
    haaaa...

    ReplyDelete
  6. BP Mall? dah maju blum tempat tuh?hehe. prnh pi sekali aje dulu2

    ReplyDelete
  7. boleh la,,
    bp mall dah ade wayang ngan boling,,
    itu yang penting....
    heeee.....

    ReplyDelete