11.9.09

Emoticon Yahoo Messenger Di Meebo


Hahaaa, sungguh best. Kata-kata pujangga Izra apabila dapat update entry terbaru. Sejak aku berada di facebook, seolah-olah aku tinggalkan blog. Rupanya facebook lagi cool+terbaik dari myspace, sungguh senang aku nak bahan member aku di facebook. Mungkin suatu hari nanti akan ku tinggalkan myspace. Twitter?? Hm, mungkin belum masanya lagi, lagipon sape la yang nak follow aku di twitter, betul tak..?

Apabila bercakap pasal social networking atau chatting, berlambak-lambak aplikasi social yang ada di dunia maya ini. Contohnya facebook, myspace, blog, yahoo messenger, gtalk, meebo dan bermacam lagi (padahal tu je yang aku main). Ada kelebihan dalam social maya ini, antaranya dapat berkenalan (mengorat), berkongsi maklumat, menghantar fail dan lain2 lagi perkara yang baik. Namun ada juga keburukan dan harus dielakkan keburukan tersebut.

Tapi, aku tak nak cakap pasal keburukan tapi nak dedahkan teknik cool dalam berchating. Rasanya semua tahu dalam yahoo messenger ada emoticon yang cute kononnya melambangkan reaksi korang yang berchatting dalam bentuk animasi bulat berwarna kuning. Biasanya yahoo messenger sudah tersedia emoticon cute tu. Bagi korang yang menggunakan yahoo messenger di meebo, emoticonnya terhad dan tak syok nak taruk ketika chat.

Bagi korang yang belum tahu lagi, sebenarnya ada lagi emoticon yang menarik di meebo dan tiada di yahoo messenger sebenar!! Cuma emoticon tu tersembunyi sahaja dan korang kena keluarkan kod2 khas. Cuba korang renungkan gambar di bawah, cute kan emoticon tu, siap berkaler kaler lagi. Nak tahu camne nak buat emoticon tersebut?




Caranya senang saja, korang kena taip kod2 yang special. Korang taip macam ni “ (kod) “ dan tekan enter atau send. Itu saja. Ada banyak emoticon special ini dan aku senaraikan sikit emoticon yang aku tahu. Tapi ingat!!! Hanya untuk yahoo messenger di meebo sahaja.



So, korang suka tak? Itu saje entry kali ini, nantikan entry terbaru yang akan update ntah bila ntah. Hahaa, kalau aku rajin laaa. Selamat beramal dibulan ramadhan. Salam…

2 comments:

  1. heh ni selalu ja org guna kt lab city campus, haha

    ^__^

    ReplyDelete
  2. hye nazra,,
    kame x nampak nazra,,,

    yeke gune nie,,,
    adeh,,,
    ingatkan owang x tahu mende nie,,

    ReplyDelete