7.5.09

Hmm...

Sekarang aku dalam mood kesedihan + cuba terima kenyataan. Tadi aku dapat panggilan dari mak aku, berita kurang enak didengar oleh aku. Mak aku cakap akan berpindah rumah. Aku terkejut dengar mak aku cakap begitu. Setelah 19 tahun aku membesar di rumah kat Kajang, kini aku terpaksa pindah. Aaarghhhh….

Kalau pindah area dekat2 selangor je, maybe aku leh terima lagi, tapi ni berpindah kat Bentong, Pahang!!!! Aduh, sedih tul aku kena pindah. Semua ni disebabkan ayah aku dapat naik pangkat dan ditukarkan tempat bertugas. Aku tak salahkan ayah aku, cuma aku susah sket nak terima semua ni. Aku rasa kesian kat mak aku, mak aku dah la tak bekerja just amek upah jaga anak orang tuk duit tambahan tuk duit belanja sekolah adek aku coz keluarga aku bukan la keluarga yang terlalu mampu. Bila pindah ke Bentong, mak aku dah tak dapat cari duit tambahan. Aku cam rasa bersalah sangat kat mak aku, kalau lah aku mampu bagi duit kat mak aku. Aku juga rasa kesian kat dua adik aku coz baru je selesa belajar di sekolah menengah dah kena pindah.

Ayah aku tak lah naik pangkat yang tinggi pun, just ke level yang seterusnya. Aku ingat baru je nak balik Kajang harini dengan perasaan gembira setelah habis exam, tapi bila mak aku cakap berita ni, mood aku dah kurang. Rumah aku yang penuh dengan coret kehidupan keluarga aku, kini akan ditinggalkan. Kawan2 aku masa kecik pun akan ditinggalkan. Walaupun just tinggalkan rumah, tapi membuatkan aku rasa sedih. Ntahla, maybe hanya masa je yang dapat merubahkan aku terima kenyataan...

7 comments:

  1. saba lah gong gong.
    mngkin ade hikmah di sebalik nye.
    mane tau kat sane rezeki ur mom ade..

    ReplyDelete
  2. ape leh wat kan..
    pindah je la ikut family 2..
    jdi org pntai timur la ko nie pasnie..

    ReplyDelete
  3. now aku tak bersedih lagi,,
    thankz smua ..

    ReplyDelete
  4. orait la tu.dkt dengan genting,pahang ^_^

    nk ikut klau p genting T_T

    ReplyDelete
  5. kawasan pedalaman la,,
    jauh nak g genting ,,

    ReplyDelete
  6. oh ya ka.takpa la,ada hikmah la tu p pindah pahang ^_^

    (ayat amek hati punya)

    ReplyDelete